jeudi 28 octobre 2010

Din faptele mele de arme.De tinerete.

N-am prea scris despre cum am facut si-am dres,despre morti,raniti,fapte de vitejie & Co. N-am scris,si nici n-am s-o fac.Alea sunt lucruri serioase. Viata,însa,e neserioasa,si-asa am fost si eu o buna bucata de timp. Serios !

 Fapte de arme : 
 -marcarea unei mine anticar defecând pe ea. Cine pierdea seara la poker,dimineata marca momentul.  Aici în desert (îmi place mie desertul,asta este...) cu pantalonii-n vine. 

  - blocarea axei As-Salman cu ERC-ul : ramasesem fara baterii, americanii veneau spre noi,iar seful de piesa era ocupat sa faca fotografii. Tariful pozei de mai jos : 2 zile de arest. 

   -  deminaj à la belge : dupa ture de sondat solul de câte 45 de minute si doua saptamâni în ritmul asta,am zis ca e mai eficient sa sondam cu pasul. Sistemul de deminare belgian e foarte simplu : mergi cu degetele-n urechi.Daca se întâmpla sa calci pe o mina,se pare ca auzi un tiuit în urechi. Se pare...supravietuitori nu exista. 

     



   -  ceva mai târziu,parasind Kuweit-ul,cineva a ascuns un catel irakian (primul Scud care a ajuns în Franta) într-un VAB. Bineînteles ca s-a gasit un destept sa vorbeasca despre câine,bineînteles ca jandarmeria de campanie ne-a controlat peste tot (mai putin pe tevile de esapament,unde era catelul cu pricina). Eram la început,pe vremea aceea,cu ilegalitatile,si nu stiam cum sa transportam diferite chestii când ne întorceam în metropola. Dar am învatat repede ! 




   -  ceva mai târziu,undeva la naiba-n praznic,ramas fara benzina. Dar cu un camarad cu aparat de fotografiat. Pe vremea aceea,ca sa nu fim tentati sa aprindem farurile noaptea,le scoteam cu totul. Si da,nu va mirati : Willis-ul a fost în dotare pâna în 1994. Buna masina !


    Eheee...amintiri,amintiri. Hai,zilele astea ajung si la Afghanistan,ca e mai aproape de zilele noastre si-i mai palpitant : ce mai merguez,ce fripturi de capra,ce fuga dupa Ben Laden prin curtile oamenilor... ! Prima data când am vizitat acea superba tara (superba,dar înca nu e momentul de amenajat un Disneyland pe-acolo) credeam -înca- în existenta barbosului ala.  Aha,ca sa nu uit ! Tot în Kuweit,primisem ordin sa depoluam o plaja ...noaptea ! Treaba trebuia facuta în liniste,cu culoare de intrare pentru TCM-uri (niste barje de transport) si bineînteles ca deja ne jucam de-a comandourile. Ne-am jucat ce ne-am jucat,iar dimineata un sef a luat decizia de a curata plaja cu MPG-ul (utilajul asta cu cupa,moyen polyvalent du génie). Noroc ca americanii nu minasera ca lumea ! 

            

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire